zondag 15 mei 2016

Thee!

Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden,

'Take your parachute and jump, you can`t stay here forever. When everyone else is gone, being all alone won`t seem that clever. Take your parachute and go, there`s gonna have to be some danger. Take your parachute and jump, you`re gonna have to take flight. If the wind don`t catch you, I will, I will. If the wind`s not there, I`m here. Cause the winds might change, and the winds might blow over you. And the winds might cut you in two, unless perhaps you get a raincoat. Take your parachute and go, and wave to me as you are falling. Take your parachute and jump, you`ll hear a sound, it`s just me calling. It`s a beautiful day for jumping, and nothing`s here to keep you back. I`ll make it safer for you, your parachute is on your back.'
Uut 'Parachute' van Something Happens.

Close your Eyes zingt Bart van Racoon, maarre ik heb ze amper open. Althans alweer een uurtje of drie. Net een half uur naar een zwart beeldscherm zitten staren. De laptop had vanmorgen moeite om te beginnen. Ik eigenlijk ook, lag nog zo lekker in de springbox. Moos had daar mailing aan. Hij luisterde blijkbaar naar Jovink en de Voederbietels en nam het nummer 'Wakker Worden' wel heel erg letterlijk. Hij crosste door onze slaapkamer en het ging vooral niet 'Slow Down'. Bij ons geen Douwe Bob te bekennen. Bij ons was #ESF16 niet trending topic. Neuh.....niet echt. Wel ff het optreden van Bob gezien maar hierna weer eens na lange tijd een filmpje opgezet. Mannenharten 2, lekker ongecompliceerd, lekker onderuitgezakt op de bank. Een film met niets om het lijf, wat is nieuw in een Nederlandse film hoor ik je denken....ahum. Hier duurde het ook allemaal niet zo lang, dat terzijde maar vooral geen moeilijk gedoe. Gewoon ff een relaxte zaterdagavond na een mooie voetbalzaterdag. Barry Atsma mocht willen dat hij naast haar op de bank zat. BAM! haha....Neuh hoor, hij mag gerust een biertje of een kopje thee komen drinken. Gespreksonderwerpen zat tegenwoordig. Van die pretkegels komen de domme gesprekken vanzelf maar sinds kort weet ik ook dat je met thee goed zit. Snapte er in het begin niks van en wist ook niet dat het zo trendy was die topics van Pickwick. Er is zelf een heus spel van. Met thee van Pickwick kun je de laatste tijd hele warme gesprekken voeren....Heb je 'm...? Warme gesprekken bij een dampende kop thee met zo'n zakje erin. Ik laat mien zakje er altijd lang in hangen, daar bedoel ik verder niks mee. Ik vind het gewoon lekker om mijn thee lang te laten trekken. Daar hoef ik niet zo'n ingewikkelde cursus voor te volgen op het Linda Evenement, net als Evers vind ik daar geen ruk aan. Dacht dat ik het las op het AD maar tijdens het trekken herinnerde ik het weer dat ik het 's morgens hoorde op radio 538 terwijl het zakkie zijn of haar werk deed. Want is Thee vrouwelijk of mannelijk of gewoon onzijdig? Wat dat betreft hebben die Duitsers dat uitstekend uutgekristallisiert mit die derde naamvallen und so. Das Thee of is het toch die Thee. Nou ja, je merkt het al. Met die Tea Topics van Pickwick heb je zo een gesprek geopend. Merkte het van de week op het werk. Wij zitten nou niet vaak om gesprekken verlegen zo turend op onze smartphones, maar toch! Ik gaf de voorzet en Laura kopte 'm zo raak nadat ze mij weer een nat theedoekje had opgehaald. Niet voor het bloeden maar voor mijn lamme knie. Bij San krijg ik vaak de baard eraf maar ook Laura staat haar mannetje en is bijzonder streng als ik weer eens strompelend van mijn plek af wil. Wat ga je doen....? euh...Zitten blijven ik haal je water wel op en oen kopje thee. JaJa...Maar goed. Sinds enkele maanden is Thee mien favoriete drankje aan het worden....Euh? Nadat ik de alcohol bijna zes van de zeven dagen heb afgezworen....nou ja, ik probeer het wel, laat ik ook vaker de koffie staan. Las ergens dat groene thee helpt om je lichaam te zuiveren en dat het afvalstoffen verwijdert. Niet 1x in de maand komt Rova langs maar vier kopjes Groene Thee brengt de boodschap over. Maar ja, ze geven jou nu ook elke dag de boodschap mee. Hangen er tegenwoordig aan de zakjes van Pickwick van die teksten met allerlei vragen....Ondertussen staan er ruim 90 vragen op miljoenen theezakjes. Daar wordt je toch dol van. Op de site van Pickwick theemutsen ze er vrolijk op los. Je krijgt er aan de keukentafel van die warme gesprekken van en je kunt zo fijn de dag even met elkaar doornemen....Jeuk Jeuk Jeuk....Hallo Pickwick, weet niet welke idioot bij jullie iets teveel aan die theeblaadjes heeft zitten snuiven maar zo'n beetje driekwart van Nederland is overdag aan het werk. Heeft geen tijd om gezellig te keuvelen met de kop thee dicht bij je mond en fijne gesprekken te voeren. Er moet ook gewerkt worden. Ik vind het niet echt topic van Pickwick....Want bij elk zakje wat je onderdompelt in dat hete vloeistof kijk je toch ff welke vraag er nu weer opstaat. Want al die onzin is gewoon bedacht door de echte theeleuten en mutsen die wij misschien wel dagelijks begroeten bij de kapper of de bakker. Dat je denkt dat is een echte theemuts, die heeft vast de vraag bedacht: Wat heb jij geleerd van je Oma, nou Cake bakken....kijk ik geef ook al het antwoord. Ik vind het zo'n mutserig idee. Al die Tea Topics...Hoe zo warme gesprekken. Maar eerlijk is eerlijk, de vraag stellen is 'm beantwoorden en je krijgt 's morgens vroeg wel een andere gespreksonderwerp dan het hebben over niet betalende klanten. Nog zo'n één, als je alle tijd van de wereld had wat zou je dan doen....Nou, nog meer thee drinken. Wat denken jullie zelf...?? Welke zelfbevruchte marketingstrateeg loopt door de Appie en denkt, nou dat heb ik toch mooi bedacht. Ik neem maar Zonnenatura Brandnetel......Welke acteur zou de hoofdrol van jouw leven moeten spelen....en het achterlijke is dat je ook nog na gaat denken. Welke Hollywood ster moet mij gaan spelen. Ja, verzin er maar één. Gisteravond moest ik daar aan denken bij Mannenharten 2. Moest het die dikke zijn, of toch Barry....Of misschien wel Daan Schuurmans. Néé, ik denk toch Thomas Acda.....Daar kan ik mij wel in vinden, kan ik in ieder geval zingen en eindelijk Toon houden.....Niet Hermans maar je snapt me wel. En verrek, hebben die achterlijke theemutsen van Pickwick het toch voor elkaar. Een warm gesprek op een zondagmorgen. Ik ga maar eens aan mijn eerste kopje groene thee van vandaag. Ben benieuwd wat de vraag is...Let op, ik loop nu naar het keukenkastje...Duurt ff, eerst die lamme knie een beetje activeren. 'Wat brengt een lach op jouw gezicht.......? Nou , dat is niet zo moeilijk....Een jochie van drie jaar die papa even napraat aangezien ik net mijn telefoon in de frozen yoghurt liet vallen omdat ik een foto wilde maken van een Theezakje notabene!!!! Zal het vloekwoordje maar niet herhalen wat Moos wel herhaalde.....Worden ze boven niet vrolijk van! Maar Moos kwam al aanlopen met de snoetenpoetser....Papa, smeren? Ga toch maar aan de koffie, lust wel iets sterkers en ga samen met Moos naar Buurman & Buurman kijken. Maar zie ze nog niet buiten lopen...Joah, mag wel zo. Goede zondag. Tel oen zegeningen op deze eerste Pinksterdag, wie weet volgt er nog wel een tweede.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten