zaterdag 12 september 2015

Mainbarg verliest maar toch GTP!



Mariënberg ondanks verlies ‘DES te Beter’!
(Nijverdalse Ploeg Serveert Roodzwart Af….)

Daar zit je dan. Bij de Pizzeria, Lakdo van Jeruzalem komt ff buurten…..
“En….weer verloren….?”. 
Ja, schiet nou maar op met die pizza Fantasie en Quatro Formaggio denk je dan….
”Waar ligt het aan, toch één van slechtste seizoenstarts in jaren….ofnie”?
Ik antwoord: “Denk je wel aan die extra Gorgonzola op de pizza, Hardenberg’85 wint
wel ofnie….?” Probeer het gesprek naar ergens elders te verplaatsen. Dat merk je wel…
Ik zal jullie de verdere conversatie onthouden….Maar lezend in de Donald Duck en wachtend op mijn twee pizza’s denk ik verder…..Eerlijk gezegd vond ik de pot tegen DES Nijverdal nog niet
eens zo slecht.
Het was in ieder geval 100% beter dan de wedstrijd vorige week in en tegen Rijssen (RKSV).
Domme pech dan….? Neuh, ook niet! Gebrek aan kwaliteit….weet ik niet!?!
Dom verdedigen…?? Dat zekers….! En het niet verzilveren van enkele grote mogelijkheden.
Aan de andere kant, als DES net na rust het vizier goed had afgesteld waren wij flink de boot in gegaan en had een 1-7 of 1-8 ook gekund.
Raar, verliezen met 1-5 en toch een goed gevoel aan deze zaterdag overhouden.
Het kan, ik lees het namelijk net hierboven en het zijn mijn eigen vingers die dansen boven het toetsenbord, waarvan Akte!
Vele mensen zitten te wachten op wat ik nu te melden heb….In de kantine ging het al, tijdens het urineren kwamen er al twee azijnpissers naast me staan. Ga je zagen….? Denk het wel ofnie....?? 
Dit kan zo niet langer…De voorbereiding was al niet best en nu….Twee wedstrijden, nul punten en al acht doelpunten tegen….Waar zijn we mee bezig...?? Ik hoor de cultuurbewakers van de club praten maar versta ze slecht door het gekletter van lozende mannen. Ik ga niet zagen en ik ga niet mensen afvallen…..deze is dubelzinnig maar dat geheel terzijde…
Néé, ik gooi het over een andere boeg.
Toen wij na rust allemaal zaten te wachten op de 2-2 viel geheel tegen de verhouding aan de andere kant de 1-3. Dat was het, zoals vorige week reeds werd opgevoerd, het kantelpunt van de wedstrijd.
Waar iedereen de gelijkmaker in de lucht zag hangen, maakte DES kinderlijk eenvoudig de 1-3.
Slecht verdedigen, een spits die geheel vrijstaand en onbelemmerd de 1-3  tegen de touwen mag schieten.
Maar het voetballende gedeelte was al veel beter om over naar huis te schrijven dan vorige week.
Bij vlagen werd er goed gevoetbald, dat bied perspectief. Wat dat betreft gaan we Sempri Avanti, altijd voorwaats. Kortom, volgende week op de wieke moet een punt of misschien wel de eerste volle winst zeker tot de mogelijkheden behoren. Wat ik oe brom.
Nog ff voor de statistieken….Marc Slettenhaar maakte er twee, Brian Eshuis ook en Nick Deijk eentje…Dat waren de doelpuntenmakers voor DES Nijverdal van vriend- en oud-spits Harry Warmelink.
Bij ons was Kevin Bolks weer doeltreffend en daarmee heb je ook meteen de man van de wedstrijd te pakken. Hij had er ouderwets de smoor in….en dat geeft mij ook hoop, in veel jongens zit nog dat gif van eerder, dat gif van vroeger….Tot hier en niet verder…..
De Pullen bier zitten gewoon halfvol in plaats van halfleeg…..1-5 verliezen en toch goedgemutst zijn…
Ja, het kan….Ik lees het hier net…..Neem de laatste hap van mijn pizza, vis de gorgonzola uit mijn baard….Ik hoop dat komende zaterdag die Stuifzandt moet vissen. Altijd voorwaarts….
De eerste winst komt steeds dichterbij, misschien zaterdag al
(AD)
Opstelling : Chris Regeling, Patrick Drenthen, Ruud Buitenhuis, Edwin Hofsink, Ruud Woelderink, Niek Noeverman, Arjan Breukelman, Michael Zweers (60. Roy Lotterman), Bertin Veurink, Andre Plaggenmarsch, Kevin Bolks
Man v/d Wedstrijd : Kevin Bolks (beste pot Kev)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten