dinsdag 4 augustus 2015

You Should Never Look A Given Horse In The Back

You Should Never Look A Given Horse In The Back

22 maart 2015 om 8:30
Hallo Lieve Vriendinnen en Vrienden,

'Ik hou van je warmte op mijn gezicht. Ik hou van de koperen kleur van je licht. Ik geef je water in mijn hand en schelpen uit het zoute zand. Ik heb je lief, zo lief, Ik scheur de rotsen met mijn stralen. Verhoog de meren in de dalen en onweersluchten doe ik vluchten, als de regen valt. Verberg je ogen in mijn hand. Voordat m'n glimlach ze verbrandt. M'n vuur, m'n liefde, mijn gouden ogen. 't Is beter als je nog wat wacht. Want even later komt de nacht en schijnt de koele maan.' 
Uut 'Pastorale' van Ramses Shaffy en Liesbeth List

Las net in het boekje 'I Always Get My Sin', het bizarre Engels van sommige Nederlanders. Ik praat ook geen vloeiend ABE (Algemeen Beschaafd Engels). Ik zal ook wel eens ooit The Cock hebben bedankt voor het Lovely dinner uut the bottom of my heart. Nu Van Gaal en Koeman, Ronald, furore maken in het Engelse voetbal komen de raarste uitdrukkingen langs in het voetbalgekke verenigd koninkrijk wat ook als los zand aan elkaar hangt maar dat geheel terzijde. Een gegeven paard moet je nooit in de bek kijken, maar wie krijgt tegenwoordig nog een paard al dan niet gegeven.....?
Kreeg het boekje in bruikleen notabene van een jongen met een long horse tail, zal ook wel geen ABE zijn en je weet misschien dan nog niet wie ik bedoel. I don't give a shit....Ik zeg altied Joah, het mag wel zo...en doar komt geen krom Engels aan te pas. Is onvervalst dialect van enkele kilometers hier weg, ie weet wel van die zangert uut Drenthe die ooit met Op Fietse zien grootste hit had en waar wij binnenkort gaan logeren. Niet bij hem op het erf maar hemelsbreed enkele honderd meters wieder met de sleurhut op de camping. Ja, ja....het moment U komt steeds nader bij. Ooit heb ik sloapen op een camping of iets wat daar op lijkt afgezworen. Maar ja, na mien veertigste maak ik toch allemoal dingen mee die ik veertig joar daarvoor niet voor mogelijk had kunnen houden. Wie had gedacht dat ik ooit mien Moe heur grote muzikale held zou ontmoeten. Gisteren was het echt Ernst en zag ik Daniël Smid in levende lijve veur mie zitten. Zo praat je met de lokale helden van the Heinoos, zet ie met Remkoe een boom over Rowwen Hèze op en zo kiek in de ogen van de tandartsassistente en besef je dat het lente is, welgeteld op 21 maart. Ik wist al lang niet meer dat Peter de Koning het ooit zong. Ken het liedje wel, kan het zelfs spreekwoordelijk meezingen ook al hou ik geen Toon. Hermans kon het vast beter en als je de s eraf haalt heb je te maken met ene Van Veen die bijzonder boeiend laatst Suzanne zong bij de DWDD. Het kan verkeren.....De taal van de tijd zingt een zanger mij toe uit de Xooper Speaker,gekregen voor mijn Lid van Verdienste zijn van de firma die gisteren haar 15-jarige jubileum vierde. Rekla2000 nogmaals gefeliciteerd. Ik jump van de hak op de tak. Ik weet het. Kan vanmorgen geen begin of eind knopen. Ernstig slaaptekort en het besef dat ik domweg gelukkig ben maakt mij inspiratieloos vanmorgen. De Adelaars zingen een eind de Hardenbergse morgen in, Easy Livin'....Makkelijk Leven. Wij doen het gelukkig met zijn drieën. Een week in een achtbaan van emoties. Het zou Brussel moeten heten, ik had niks aan de heren van Acda en de Munnik. Was inpandig in het Belgische Brussel, geen Duvel in miene handen, af en toe wat Stella Artois. Ik had het deze week gewoon niet. Niet gtp, wel water maar geen thee...De eerste avond onbewust over de grens gegaan....ook al was ik Hazeldonk 's morgens al gepasseerd en werd ik niet van de weg gehaald zoals dat wel het geval was bij mijn vrolijke collega's van Araco, waar ik gisteren trouwens weer op loopafstand was maar toch vertrok met de bus. Een Grolsch geklemd in mijn hand, mij verbazend over alle vrolijkheid in de bus na een kansloze nederlaag. Het kan verkeren, de wereld op de kop. Eerder, nog niet eens zo lang geleden zou er grafstemming heersen na een kloten verlies. Nu passeerde alleen een grijze lijkwagen, het enige wapenfeit op een verder dooie middag. De Koning is dood, leve de Koning. Het was qua gevoel niet mijn week, zat te eten in het hotel. Ons dure hotel, je betaalt in Brussel echt de hoofdprijs en Manneke Pis zeikte niet over onze hoofden maar trok onze bankrekening leeg. Gelukkig hebben wij domiglabels genoeg om het gat te dichten. Beter dan dit wordt het vanmorgen niet. Ik zoek maar heb de inspiratie nog niet gevonden....Gisteravond het besef dat doordrong dat ik mij een vreemde voelde in een dorp waar ik eerst de gastheer was. Mainbarg - ben er geboren en wilde er sterven - gisteravond bekroop mij een ander gevoel toen ik naar het station liep. Ik dacht, hoe lang houdt spoor 7 het nog vol. Amper zeven uur en het bordje OPEN knipperde al niet meer...Een verlaten bende....Hoe krijgen die in godsnaam brood op de plank, ja oud brood dat kan bijna niet anders. Of ze worden gevoed door de statige kerk schuin tegenover hen. Die doen misschien wel een duit in het collectjezakje van spoor 7 op perron 1. Ik dacht veel van de week maar veel zinnigs komt er ook vandaag niet uit. Ik brei er een einde aan......I know that is very short through the curve enne there is nothing on the hand...maar zelfs ik heb mien mindere dagen....Maar het lijkt wel of bij mij altijd de stok strak moet hangen of het is nu de vlag...maar alle madness on a litte stick....Ik ben gelukkig nog altied dezelfde als gisteren en vorige week. Don't worry be Happy, ik was net als onze jongens gisteren gewoon niet in vorm vandage. Dat kan gebeuren....Today i do not want the fall with the door in house on the sunny side of our castle
Joah, mag wel zo.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten